Експертний висновок за результатами проведення відновлення акумуляторної батареї (АБ)

Автор запису
29 чер 2016
7 хв читання
0 коментарів
0 / 5

Складено дані за результатами проведення у квітні-травні 2016 р. у виробничому підрозділі «Локомотивне депо «Основа»» відновного обслуговування свинцево-кислотної тепловозної акумуляторної батареї (АБ) типу 48ТН-450-У2, укомплектованої з 24 шт. 4-х вольтів акумуляторних блоків типу 2ТН-450-У2 різних партій випуску, виготовлених ТОВ ««ХАЗ»«ВЛАДАР»» у 2008-2012р.

Методы тренировки и восстановления аккумуляторов | Вольт-Ампер

Ці акумуляторні блоки у складі різних тепловозних АБ згідно штатного призначення відпрацювали не менше 3-х років і були зняті з експлуатації через неможливість забезпечення достатньої повноти їх заряду із застосуванням наявних у локомотивному депо «Основа» штатних засобів їх обслуговування.

Основними причинами погіршення стану акумуляторних блоків були:

  • значне накопичення важко розчинних продуктів розряду;
  • високий рівень інтенсивності саморозряду;
  • низький рівень величини ємності, яка віддається;
  • високий рівень різниці величин характеристик акумуляторів при їх установці в складі АБ.
Акумуляторный блок Logic Power

Відновлення цих акумуляторних блоків шляхом проведення контрольно-тренувальних циклів (КТЦ) загальноприйнятим способом було малоефективним. Відновне обслуговування і діагностику вищеназваних акумуляторних блоків 2ТН-450-У2 проводила команда фахівців від ТОВ НТВП «УКРСПЕЦСВЯЗЬ» із застосуванням ИАЗРУ типу "БЗВМ-2/12-3", алгоритм роботи яких заснований на використанні методики Данкова В. В. При цьому 24 підконтрольних акумуляторних блоків 2ТН-450-У2 були розподілені на вісім 12-тивольтових груп. За даними динаміки величини розрядної напруги по ходу першого циклу відновного обслуговування проводилосяся їх перевстановлення у групах і між 12-тивольтовими групами. Це дозволило попередити можливе наростання різниці величин зарядно/розрядної напруги серед акумуляторів у складі зарядної групи. По ходу проведення циклування силу струму розряду поступово змінювали в діапазоні від 0,02 до 0,05 в частках номінальної ємності АБ.

Відновлювальний заряд проводили при силі струму заряду від 0,005 до 0,035 в частках номінальної ємності. При цьому напруга заряду не перевищувала рівня 2,54, з розрахунку на один 2-хвольтовий елемент. Таким шляхом при проведенні двох циклів відновного обслуговування була досягнута максимально можлива повнота заряду всіх акумуляторів без високоінтенсивного перемішування електроліту і без участі в такому перемішуванні накопичених продуктів зносу.

Аккумулятор тяговый Sunlight 5 PzS

Визначення місць установки кожного акумуляторного блоку у складі АБ 48ТН-450-У2 на підставі даних величин електрорушійної сили і розрядної напруги при тестуванні під навантаженням за Методикою Данкова В. В. дозволяє попередити можливе важко передбачуване наростання опору току штатного навантаження і високоінтенсивний саморозряд тепловозної АБ при стартерному режимі роботи. Як відомо з практики таке погіршення роботи тепловозної АБ (у тому числі зовсім нової) може мати місце у випадку, якщо з боку «+» виводу АБ виявиться найслабший акумуляторний блок, а решта - до «-» виводу АБ - в порядку наростання величини їх сили. Той факт, що при випробуваннях на тепловозі підконтрольна АБ забезпечила 3 стартерних запуски двигуна двосекційного тепловоза 2 ТЕ 116 без проміжного підзаряду і без паралельного підключення АБ другої секції тепловоза , будучи при цьому попередньо витриманою без підзарядки протягом 14 діб, підтверджує достовірність ефективності Методики Данкова В. В.

В результаті проведення відновлювального обслуговування знятих з експлуатації 24-х акумуляторних блоків 2ТН-450-У2 при використанні цієї Методики стан підконтрольних акумуляторних блоків може бути оцінено нарівні з однотипними справними.

Підсумок

Методика проведення діагностики та відновлювального обслуговування свинцевих акумуляторів у складі АБ, яку розробив інженер-винахідник Данков В. В. може бути рекомендована для використання з метою значного підвищення надійності роботи та істотного збільшення запасу ресурсу служби тепловозних АБ типу 48ТН-450-У2. При цьому, найбільша ефективність від використання цієї Методики може бути досягнута при її застосуванні починаючи з підготовки до введення в експлуатацію і далі з періодичністю, яка рекомендована від заводу-виготовлювача при проведенні контрольно-тренувального циклу (КТЦ).

ТЕХНІЧНИЙ ЕКСПЕРТ, доцент кафедри «Автомобільна електроніка» Харківського Національного Автомобільно-Дорожнього Університету к. т. н. Паникарский А. С. 26.05.2016

Хочете стати нашим партнером?

Залиште свої контакти і наш співробітник зв'яжеться з Вами найближчим часом


Відгуки і питання
Відгуки відсутні